گرانشان سیزدهم

سیزدهمین رقابت طراحی تایپ GRANSHAN

سیزدهمین رقابت طراحی تایپ گرانشان 

جشنواره طراحی تایپ گرانشان در تاریخ ۱۷ ژوئن در دانشگاه ریدینگ انگلستان برگزار شد. این رویداد که با سخنرانی‌های تخصصی، بحث‌های الهام‌بخش و اهدای جوایز به برندگان همراه بود، با استقبال طراحان و علاقه‌مندان به حوزه تایپوگرافی از سراسر جهان به صورت حضوری و آنلاین روبرو شد. گرانشان یک رویداد بین‌المللی است که تمرکز آن بر حروف غیر لاتین و هدفش اهمیت دادن به تنوع خط و زبان در سراسر دنیاست. شعار این دوره گرانشان Give voice to type بود.

سخنرانی اصلی و ارائه‌ها

گلنار کت رحمانی، طراح ایرانی‌الاصل ساکن برلین، سخنرانی اصلی تاثیرگذاری ارائه کرد. کت‌رحمانی که استودیوی طراحی خود را اداره می‌کند، از سال ۲۰۱۸ به طور فعال برای به چالش کشیدن و بهبود بارهای منفی سیاسی و ایدئولوژیکِ مرتبط با خط عربی تلاش کرده است. وی بر نقش کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و طراحی گرافیک در ترویج تبادل فرهنگی و قدردانی از تایپوگرافی عربی تاکید کرد.

برندگان رقابت فونت‌های عربی

بخش رقابت فونت‌های عربی گرانشان، شاهد درخشش چشمگیر طراحان ایرانی و کسب افتخارات ارزشمند توسط آنها بود.

 

 

  • مبین کشاورزی میان‌دشتی با فونت ژیان جایزه سوم را از آن خود کرد.

جوایز ویژه

 

 

  • سخال سعد اثر مامون سخال و آیدا سخال. سخال سعد

 

ویدئو اهدای جوایزه بخش عربی:

سیزدهمین دوره رقابت طراحی تایپ گرانشان بار دیگر نشان داد که طراحان ایرانی در عرصه تایپوگرافی حرفی برای گفتن دارند و با خلاقیت و ظرافت خود، می‌توانند در بالاترین سطح جهانی بدرخشند. به امید موفقیت‌های روزافزون برای طراحان مستعد و خلاق کشورمان.

اشتراک گذاری این پست :