اولین دوره هفته تایپ تهران

هفته تایپ تهران

اولین دوره هفته تایپ تهران، در دو بخش نشست‌های تخصصی و نمایشگاه آثار طراحان تایپ فارسی در ایران، با محوریت “فونت سالم/ فونت استاندارد” و به دبیری عاطفه محمدی برگزار خواهد شد. هدف این رویداد رشد، هم‌افزایی در کنار نشر تاریخ طراحی تایپ فارسی است. چرا که معتقدیم گذر زمان و استفاده از تجربیات طراحان و پژوهشگران در سال‌های گذشته و نشر آن‌ها، می‌تواند فرصتی مناسب برای تحول باشد؛ فرصتی برای ایجاد تغییرات لازم در همه ابعاد این صنف. این رویداد بهانه‌ای است برای در کنار یکدیگر بودن و برداشتن اولین قدم در جهت هم‌افزایی و نشر دانش.

ما امسال این افتخار را داشتیم تا برای اولین بار رویدادی را به‌طور مستقل در حوزۀ طراحی تایپ فارسی برگزار کنیم. تلاش کردیم از همۀ طراحان تایپ فارسی برای حضور در این رویداد دعوت کنیم. بدین منظور، فهرست تمام طراحان و آثارشان را، با تهیه و انتشار پرسش‌نامه میان طراحان تایپ، استخراج کردیم و آن‌ها را براساس نظم تاریخی تنظیم کردیم تا نتایج فعالیت‌های طراحان ایرانی را به نمایش درآوریم. در این رویداد فعالیت طراحان ایرانی را از سال 1340 تا 1402 ثبت کرده و به نمایش درآورده‌ایم.

برگزار کنندگان: کوییک استودیو، موسسه آفرینش های هنری یارا

سیاست‌گذاران علمی: کامران انصاری، اسدالله چهره‌پرداز، ساعد مشکی

شورای برنامه‌ریزی اجرایی: سعید باباوند، کوکب طاهباز، مسلم ابراهیمی، مجید شاه بداغی، مرتضی سمائی، عاطفه محمدی

مدیر هنری: مجید کاشانی (استودیو دفتر)

حامیان هفته: موسسه آفرینش‌های هنری یارا، نرم‌افزاری مریم، موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، فونت ایران، من طراحم، یوایکس شیراز، دکمه دیزاین

 

برای ثبت نام در این رویداد به این لینک مراجعه کنید.

ثبت نام در این رویداد برای عموم آزاد و رایگان است.

کسب اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام رویداد: @tehrantypeweek

 

 

تگ‌ها:
اشتراک گذاری این پست :