فونت دیجی کالا

دیجی کالا امروز (۲۳ تیرماه) بعد از چندسال ظاهر سایت خود را بطور کلی به‌روز کرد. مهم ترین تغییر اما از نظر ما تغییر فونت دیجیکالا است. در وبسایت جدید دیجی‌کالا از فونت ایران یکان استفاده شده است. و اما چرا این تغییر فونت برای فونت ایران مهم است:

دیجیکالا از اولین شرکت‌هایی بود که از فونت ایران سنس در اپلیکیشن موبایل خود استفاده کرد زمانی که فونت ایران‌سنس مانند اکنون چندان رواج نداشت و طراحان در استفاده از آن مردد بودند. اما با گذشت مدت کوتاهی فونت ایران سنس همه‌گیر شد و اغلب وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های فارسی از این فونت استفاده کردند. اما در این میان وبسایت دیجی‌کالا همچنان از فونت yekan استفاده می‌کرد و این برای ما عجیب بود!
دیجی کالا از این نظر اهمیت دارد که اولین است. دیجی کالا پیش از ظهور هرکدام از استارت‌اپ‌ها و وبسایت‌های بزرگ کنونی کارش را آغاز کرد و توانست طی این سال‌ها خود را در قله تجارت الکترونیک ایران نگه دارد برای همین است که دیجیکالا همیشه الگو بوده. دیگر وبسایت‌های ایرانی سعی می‌کنند از هر لحاظ از دیجیکالا الگو بگیرند. فروشگاه‌‌های قالب، پر است از قالب‌های مشابه دیجی کالا و حتی بسیاری از وبسایت‌ها سعی می‌کنند یک پیشوند “دیجی” در نام دامنه خود داشته باشند تا از اعتبار دیجی‌کالا استفاده کنند.
در این میان فونت دیجی‌کالا نیز مهم است. بسیاری از کاربران می‌پرسند فونت دیجی‌کالا چیست؟
از نظر آنها بهترین‌ها را دیجی‌کالا انتخاب می‌کند و فونتی که دیجی‌کالا استفاده کرده است احتمالا بهترین انتخاب است و برای ما ملال آور بود که توضیح دهیم اکثر وب‌سایت‌های ایران از فونت‌های ایران‌سنس و ایران یکان استفاده می‌کنند و دیجی‌کالا از قافله عقب مانده است!

و اما دلیل دیگری که باعث می‌شود انتخاب فونت ایران‌یکان توسط دیجی کالا برای ما اتفاق خوبی باشد این است که ایده‌ی اولیه این فونت از ابتدا برای دیجی‌کالا طراحی شد. در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار پیشنهاد طراحی فونت‌ اختصاصی توسط مدیر تجربه کاربری دیجیکالا به فونت ایران پیشنهاد شد و ما بر اساس این اصل که بهتر است تایپ‌فیس دیجی‌کالا به فونت یکان (که فونت اصلی دیجیکالا بود) شبیه باشد کانسپت تایپ‌فیس ایران‌یکان را طراحی و پیشنهاد کردیم.
اما مدیران بخش تجربه و رابط کاربری در دیجی‌کالا چندبار تغییر کردند و با وجود پیگیری چندباره آن‌ها پروژه طراحی فونت اختصاصی برای دیجی‌کالا به نتیجه نرسید و در نهایت ما ایران‌یکان را در فروشگاه فونت‌ایران عرضه کردیم حال پس از گذشت یک‌ سال و نیم از انتشار این فونت باعث خوشحالی ماست که طراحان رابط کاربری دیجی‌کالا از این فونت در طراحی وب‌سایت جدید استفاده کرده‌اند تا خواندن متن در این وبسایت راحت‌تر و لذت بخش‌تر از گذشته باشد.

اشتراک گذاری این پست :

دیدگاه‌ها

parsa6h30@gmail.com
پارسا
۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۹:۱۶

من هم از طریق دیجی کالا فونت ایران را پیدا کردم. قبلا اطلاع نداشتم ممکنه فونت‌هایی وجود داشته باشه که حرفه‌ای باشه.
همیشه از فونت‌های رایگان استفاده می‌کردم، اما از وقتی شما رو پیدا کردم کارهام متحول شد. ممنون از زحماتی که می‌کشید.