رفع بهم‌ریختگی متن فارسی در کرل دراو

یکی از مشکلات متعدد فارسی زبانان در استفاده از نرم‌افزار کرل دراو، به‌هم‌ریختگی ترکیبات فونت‌ها در این نرم‌افزار است. اکثر فونت‌های جدید از امکان کرنینگ بهره می‌برند که باعث می‌شود طراح فضای خالی بین حروف را با توجه به حرف بعدی تعیین کرده و به راست یا چپ حرکت دهد که به زیبایی تایپ افزوده می‌شود.

به طور مثال در ترکیبات فونت ایران یکان فاصله حروف بصورت حساب شده ای کم یا زیاد می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

جالب است بدانید که برنامه کرل دراو بدون توجه به راست به چپ بودن فونت‌های فارسی، کرنینگ‌ها را برعکس و شبیه به فونت‌های انگلیسی اجرا می‌کند که باعث می‌شود بهم‌ریختگی‌ها ایجاد شود. برنامه کرل دراو سال‌هاست که کرنینگ را در فونت‌های فارسی به صورت برعکس انجام می‌دهد و کاربران عرب و فارسی زبان از سراسر دنیا این باگ را گزارش داده‌اند، اما هنوز این باگ توسط کرل دراو رفع نشده است.

از پاسخ های پشتیبانی برنامه کُرل هم مشخص است که زیاد به زبان عربی و فارسی اهمیت نشان نمیدهند و برای این زبان ها تست نشده است.

 

گفتنی است که بهترین نرم‌افزار جایگزین کرل دراو، نرم‌افزار ایلستریتور است که به صورت کامل از امکانات فونت‌های فارسی پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

 

بهم ریختگی حروف، در هم رفتن حروف، مشکل تایپ فارسی در کرل، مشکل فونت در کرل، راه حل بهم ریختگی فونت در کرل دراو، چطور مشکل تایپ فارسی در کرل را حل کنیم، بهم چسپیدن فونت در کرل، قاتی شدن فونت ها در کرل، مشکل کرنینگ تایپ فارسی کرل، در هم رفتن حروف فارسی در کرل، در هم رفتن حروف در کرل، فارسی نویسی در کرل

اشتراک گذاری این پست :